English
cmc_main_correct
בקרה והינע
מכאניקה
אוטומציה
Mobile/OutDoor
כללי

מאמרים

אוטומציה ובקרה עבור תעשיית הרכב

הדרישות למכשירים, סנסורים , ובקרים שמשמים ברכבים ובמכונות ניידות שונות מהדרישות של מכשור תעשייתי גם מבחינת אלקטרוניקה וגם מבחינת מכאניקה. המפתחים של Mobile Automation צריכים לעמדות באתגרים ומאפיינים שונים כמו טמפרטורות קיצוניות, מליחות גבוהה , רעידות ומכות. הדרישות הללו רק הולכות וגוברות כאשר אנו באים ליישם את מערכות האוטומציה ברכבים חקלאיים, מונציפאלים ורכבות.
חברת Jetter AG מציעה פתרונות בקרה, HMI ויחידות פרפריליות שונות בדיוק לצרכים הללו. קיים דמיון בין מערכות בקרה תעשיתיות למערכות Mobile Automation אולם דמיון זה מטעה מאד. חברת Jetter המפתחת בקרים תעשייתיים כבר למעלה מ- 30 שנה מביאה את הניסיון שלה בתחום הבקרה התעשייתית אל עולם ה- Mobile Automation. באמצעות שיתוף פעולה עם חברות מהמובילות בתחום כמו Kummler+Matter AG מביאה לנו חברת Jetter פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ויחודיים בתחום זה.

עמידות גובהה
מערכות ה Mobile Automation צריכות להיות עמידות ברמה גבוהה ביותר, עמידות במכות וזעזועים רטיבות ולחצים מכאניים הם רק חלק קטן מהדרישות. על מנת לעמוד בכך מערכות הבקרה חייבות להיות מוגנות במארזים מיוחדים השונים בצורה ניכרת ממארזים התעשייתים. למערכות הנ"ל פותחו מארזים בעלי אטימות גבוהה והם בעלי רמת הגנה של IP68,IP69K. בנוסף המערכות תוכננו לעבוד ברכבים במתח הפעלה של 8-32 VDC ובטמפרטורת עבודה של מינוס 40 מעלות עד 85 מעלות!
עבודה חלקה בתאים סביבתיים קשים
האלקטרוניקה בבקרים ,היחידות הפרפרניות ו HMI חשופה אף היא לתנאים קיצונים בסביבת הרכב. הפרעות חשמליות עשויות להשפיע על רכיבים בצורה פרטנית ואפילו על המערכת כולה. המצבר ברכב הסטרטר והגנראטור גורמים להפרעות חשמליות קשות. רק הספקת חשמל מורחבת ובידוד מיוחד יאפשרו לאותם רכיבים לעבוד בצורה חלקה ובטוחה. כמו כן אותם רכיבים חייבים לעמוד בהפרעות אלקטרו מגנטיות קשות (EMC).

תקשורת CAN
תקשורת ה CAN הוכיחה את עצמה וסיפקה ביצועים מרשימים לאורך השנים. תקשורת ה CAN היא התקשורת הנפוצה בתחום הבקרה לרכבים ו Mobile Automation. CAN מקשרת את הבקר במרכזי עם מערכות ה HMI והיחידות הפרפריליות. מצלמות וגששים שונים אף הם עובדים ב CAN. קיימים פרוטוקלים רבים בתחום ה Mobile Automation חברת Jetter מיישמת פרוטוקול CANopen® ו SAE J1939 . לדוגמא SAE J1939 לקריאת וכתיבת נתונים במנועי דיזל. הבקרים של חברת Jetter יכולים להכיל עד 5 תקשורות CAN שונות. ריבוי תקשורות CAN ברכבים יכולות להיות מהסיבות הבאות:
1) הפרדה לוגית של יחידות פונקציונאליות שונות
2) שוני בפרוטוקולים בין יחידות ה CAN
3) שוני ברוחב הפס.


תקשורת ב"שדה" - ISOBUS
ספקים של ציוד חקלאי מרכבי העולם קבעו את ה ISOBUS כפרוטוקול הסטנדרטי בחקלאות. לדוגמא המערכת המבוססת ISOBUS מחברת את הטרקטור ליישומים שנמצאים ב PC בחווה . לאחר החיבור הבקר מעלה את הנתונים הרלוונטים והם מוצגים על ה HMI. באופן עבודה זה החקלאי שמפעיל את הטרקטור מקבל אך ורק את המדע הרלוונטי והוא מוצג לו על מסך אחד. תקשורת ה ISOBUS למעשה היא תקשורת מבוססת CAN.

מעטפת פיתוחית מתקדמת
סביבת הפיתוח JetSym יחד עם יכולות השפה Jetter STX נגישות למשתמש גם בכל הנושא של פיתוח מערכות בקרה ניידות. STX הינה שפת עילית וכל תכנת C,C++,JAVA,C# יכול לפתח בשפה זו. תכנתים שיש להם הכרות עם שפת ה ST שנמצאת בתקן IEC 61131-3 יכלו בצורה מאד קלה ותוך זמן קצר לשלוט ב STX. גם ב Mobile Automation ההייתרונות של ה STX ברורות לכל, היכולת ליצור Task אוטונומיים , היכולת לייצור אובייקטים ולהגדיר טיפוסי משתנים מורכבים מקלים בצורה משמעותיית ומקצרים את זמני הפיתוח. סביבת ה JetSym המתקדמת מאפשרת יכולות של ניתור בעיות בצורה קלה והתממשקות נוחה לבקר ולכל יחידות הקצה.
כלי נוסף שמסופק לנו על ידי חברת Jetter הינו ה ISO-Designer . ה ISO-Designer הוא כלי לעיצוב וייצרת מסכי HMI העומדים בתקן ISO 1178. תקן זה הוא התקן הנפוץ בתעשיית המכונות החקלאיות והרכבים המונציפאלים .קלות העבודה והיכולות המרובות הכוללות יכולת בניית מסכים בצורה של Object-Oriented הם רק חלק מהמאפיינים של ה ISO-Designer -. ה- ISO-Designer מכיל פקדים וויזואליים רבים . בין הפקדים השונים ניתן יהיה למצוא מדידים רבים (לחץ,מהירות,טמפרטורה), תיבות טקסט (בעלי מאפיינים של Visual Studio) ופקדים שמאפשרים קישוריות לבסיסי נתונים. באמצעות ה - ISO-Designer יוכל המפתח בצורה קלה ומהירה לקשור כל פקד לכתובת שלו בבקר ולייצר מסכים בצורה נוחה ומהירה.חשוב לציין כי כל מערכות ה HMI של חברת Jetter הם מבוססי Windows CE.

הרחבת היכולות
ראינו עד כמה נושא ה Mobile Automation מאתגר ומורכב ועד כמה הוא שונה מהבקרה התעשייתית. בקרה ברכבים, תחבורה ציבורית רכבים חקלאיים וכו'... רק תמשיך ותתפוס נפח יותר גדול. בנוסף לגדילה גם הדרישות ילכו ויהיו יותר תובעניות. בגלל כל זה חברת Jetter התחייבה וממשיכה לפתח ולהרחיב את יכולות הבקרים שלה בתחום זה. תחום ה HMI- הכולל מסכי מגע מדויקים יותר בעלי יכולות וידאו, יחידות קצה שונות ופתרונות חכמים נוספים נמצאים כבר היום בסל המוצרים של החברה. התממשקות מערכות הבקרה שנמצאות בשטח למערכות מחשוב שנמצאות בחדר הבקרה הראשי תהיה מרכיב מרכזי בכל פתרון עתידי שיוצג.

חזרה >>
צור קשר
שם:
דוא"ל:
טלפון: